reisverslag 3 - Reisverslag uit Bokal, Indonesië van Yvette Put - WaarBenJij.nu reisverslag 3 - Reisverslag uit Bokal, Indonesië van Yvette Put - WaarBenJij.nu

reisverslag 3

Blijf op de hoogte en volg Yvette

14 Juli 2014 | Indonesië, Bokal

Hoi allemaal,
Ik ben nu al meer dan een week bij mn gastgezin en alles gaat zo zn gangetje.
Elke ochtend sta ik rond half 10 op en help een beetje in het huishouden.
De boerderij mag dan misschien in de middle of nowhere zijn maar ik ben nooit alleen. Een stukje verder op het erf verblijven backpackers van over de hele wereld. De meeste maken hier een tussenstop om te werken (in de slachterij of op een boerderij).
Een paar dagen geleden zijn de franse weggegaan, nu zijn er duitsers en jongens uit een land dichtbij rusland (weet de naam niet). De duitsers zeggen de hele tijd dat ze beter zijn in voetbal haha
Ik probeer de world cup hier een beetje te volgen maar de tijden van de wedstrijden zijn hier niet echt geweldig: 3 uur 's nachts!
Wel weet ik dat nederland 3e is geworden!
Ook zijn hier 2 vrouwen uit taiwan maar die wonen hier in het huis. Ze zijn aardig maar hun engels is niet echt geweldig, het is lastig om een normaal gesprek met ze te voeren.
In de afgelopen dagen ben ik langs mn nieuwe school gereden en langs het sportveld. Hockey spelen ze hier op normaal gras, wat minder maar dat komt wel goed! Mn hockeystick is als het goed is met de rest van de spullen onderweg naar hier.
Een foto van het schooluniform komt nog!
Gisteren en eergisteren heb ik van de kleinzoon van darryl en peter auto leren rijden: ik kan al starten, rijden en weer stoppen!
Het schijnt hier normaal te zijn dat je al
op je 8ste leert rijden!
Natuurlijk rijd ik hier alleen op het erf en niet op de weg! Het erf is groot genoeg: 6000 hectares!
Gisteren heb ik bijna de auto laten crashen toen ik probeerde achteruit te rijden, maar ik leer het wel!
Het weer wordt beter, alleen vandaag regent het. Koud is het wel nog steeds, toen ik vroeg of ik de verwarming op mn kamer mocht aanzetten was het antwoord nee omdat het te veel geld kost. Bij alles hier in huis wordt er op de kosten gelet, hierdoor ga je de dingen in nederland veel meer waarderen!
De heimwee wordt elke dag minder, gelukkig!
De verlenging van mn visum gaat niet door, nadat mn moeder alles heeft geprobeerd! Dus het schooljaar maak ik hier niet af en vlieg 29 november naar nederland.
Eigenlijk wilde ik dit verslag gisteren al delen maar het bereik is hier heel slecht. Je hebt geluk als je een hele dag bereik hebt!
Dit was het wel weer zo'n beetje.

  • 14 Juli 2014 - 10:20

    Elionne:

    hoi Vetje,

    Leuk weer alles te lezen. Kussies

  • 14 Juli 2014 - 11:10

    Op Rien:

    Lieve Yvette,

    Oma moet ik zo direct jouw derde verslag nog laten lezen. Nu alvast een korte reactie.
    Flink en moedig van je wat je allemaal mag ervaren en ook wel spannend.
    Neem het goed in je op.
    Wat een ervaringen en dat al op zo'n jonge leeftijd. Het aller-, allerbeste met je en veel liefs van je Oma Ans en Opa Rien.

  • 14 Juli 2014 - 13:34

    Hans:

    Hey there, everything okay?
    zo te lezen gaat het wel goed. Ben benieuwd of je eerder kunt autorijden dan Marjolijn
    Love you
    Hans

  • 14 Juli 2014 - 23:45

    Daielle:

    Kijk je wel uit met autorijden? ;)))
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bokal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

blog 12

04 November 2014

blog 11

20 Oktober 2014

blog 10

03 Oktober 2014

blog 9

14 September 2014

blog 8
Yvette

Uitwisseling naar Australië juli 2014 - december 2014

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 9875

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: