reisverslag 4 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu reisverslag 4 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu

reisverslag 4

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Juli 2014 | Australië, Arthur River

Hoi allemaal,

Ik ben alweer langer dan 2 weken hier en alles gaat nog steeds zn gangetje!
Vandaag ben ik voor het eerst naar school geweest. Om kwart voor 8 kwam de bus voorgereden en gingen ik en Olivia (kleindochter) naar school. Ik werd hartelijk ontvangen door de buschauffeur! Op school ben ik eerst een uniform gaan kopen (ongeveer 80 euro in totaal) en toen had ik les. De les begint om tien voor 9 dus niet heel vroeg. Elke les duurt een uur. Je hebt eerst 2 uur les, dan pauze, weer 2 uur les en dan lunch. Na lunch heb je een soort keuzevak, ik heb voor alle dagen sport gekozen. Dus elke dag heb je eigenlijk maar 4 lessen. Ik weet niet wat de vakken inhouden die ik heb maar dat laat ik in mn volgende blog wel weten. Het niveau op deze school is alles behalve hoog, in de wiskunde les moesten we een toets maken om te kijken op welk niveau de klas zat en ik wist bijna alles. De jongen naast me keek de hele tijd op mijn antwoordvel! Maar goed, ik zit dus in jaar 10 met ongeveer 10 leerlingen. Omdat we met zo weinig zijn zitten we in dezelfde klas met de leerlingen uit jaar 9, in totaal denk ik dan met 20. Rond 4 uur kom ik thuis met de bus, normaal zou ik nu denk ik huiswerk aan het maken zijn maar ik heb nog geen huiswerk opgekregen. Meer over mn school zal ook de volgende keer erin zetten.
Om van onderwerp te veranderen: mn sticktas is eindelijk aangekomen en ik kan me waarschijnlijk aansluiten in een hockeyteam! Het hockeyteam bestaat uit meiden van mijn leeftijd maar ook uit vrouwen van 50. Omdat er te weinig mensen zijn om aparte teams te vormen.
Ook dit onderwerp zal ik vervolgen in mn volgende verslag.
Veel dingen heb ik al geregeld zoals mn telefoonkaart en verzekering. Maar geld is een ander probleem, met mn bankpas kan ik hier niet betalen dus moest ik een nieuw account hier openen. Op mn pas ben ik nog steeds aan het wachten!
Ik ga elke dag vroeg naar bed (rond 21.00), want na een dag hier ben je helemaal kapot. Ook het zoeken naar Engelse woorden kost veel energie, ondanks dat iedereen hier zegt dat mn engels goed is!
Wat de vlaggen bij mn blog doen weet ik niet maar ik ben niet in Indonesië ofzo geweest, alleen Australië!
Dit was het wel weer voor vandaag, wordt vervolgd!

  • 22 Juli 2014 - 11:49

    Eionne:

    Superleuk weer alles te lezen. Je bent er niet voor de kennis maar voor de Engelse taal! Ik ben blij dat we een witte auto hebben.

  • 22 Juli 2014 - 11:53

    Rien.van Den Brand:

    Hallo lieve Yvette,

    Fijn, dat je even weer wat van je belevenissen laat horen. Oma Ans en ik hebben prompt je bericht gelezen. Dank je wel!!
    Over dat schoolniveau hoeft je niet zo verwonderd te zijn, Yvette; datzelfde beeld heb ik gekregen toen ikzelf destijds in de US was. Daar was op het platteland hier en daar nog een 'cowboy-achtige' wereld te zien. Op andere terreinen zijn jouw nieuw opgedane ervaringen voor je leven echter ook heel belangrijk!!

    Dat hockeyen van je, kan nog bijzonder worden.

    Wat je dubbele klas met twee jaargangen aangaat: ik denk dat dat snel went. Jouw Opa, die dit schrijft, heeft zelf op de lagere school gezeten, die na de bevrijding in mei, in september 1945 weer heel provisorisch van start ging, met lei en griffel (bijna niet meer voor te stellen). In zo'n klas zaten altijd drie jaar jaargangen in een lokaal bij elkaar en per jaargang waren dat 8 tot 10 leerlingen.

    Hier gaat alles Godzijdank goed. Janice, Geert-Jan en Stijn zijn momenteel op vakantie aan zee in Normandië en de familie in Rucphen gaat deze week met hun motorhome door Nederland trekken en over Berlicum wordt je natuurlijk via andere kanalen op de hoogte gehouden.
    Natuurlijk volgen wij en jij in Arthur River dagelijks de ontwikkelingen rond het neergeschoten passagiersvliegtuig in Oekraïne met zo veel Nederlandse en ook Australische slachtoffers.

    Maar hopen dat dat met betaalpas vlug in orde komt. Mocht je nog een keer wat kiekjes kunnen mailen; ze zijn welkom.

    Veel liefs van Oma Ans en Opa Rien

  • 22 Juli 2014 - 15:51

    Joop Sporken:

    Ha Yvette, leuk je verhalen te lezen en dat je ene ster bent in wiskunde wisten we natuurlijk al lang! Als je betaalpas niet geregeld wordt kan je altijd nog auto's gaan wassen voor een zakcentje zie ik. Succes met alles, groeten van je oud mentor, JSP.

  • 22 Juli 2014 - 20:41

    Papa Van Der Put:

    Hè meid,
    Fijn om weer ff wat van je te horen. Je ziet maar dat Bernerode nog niet zo slecht is. Ik kijk uit naar een foto van je in school uniform. We houden contact
    Liefs papa

  • 28 Juli 2014 - 21:33

    Mj:

    Hoi Yvette!

    Leuk je verhalen en je foto's! Kunnen we mooi n beetje meeleven in the outback. Ik zie gelukkig hier en daar ook nog zon op t rode zand schijnen.
    Als je gaat crossen cq oefenen met autorijden hoef je in iedere geen rekening te houden met t vies worden van de auto.... :)
    Wij zijn inmiddels door Denemarken aan t toeren. Heel mooi weer en heerlijke stranden.

    Heel veel groetjes, vooral van steffi natuurlijk!
    SSS en MJ

  • 29 Juli 2014 - 19:40

    Ingrid De Groot:

    Hi Yvette!
    Heel leuk om je verslag te lezen en zo te horen gaat het je goed! (I really do admire your guts and concerning your fluency in English: I've never thought for one second that you'd experience any problems there

  • 30 Juli 2014 - 01:04

    Danielle Fassbender:

    Hey Yvette, wat leuk om je verslag weer te lezen.
    Je eerste maand Down Under zit er al bijna op, en je hebt al veel indrukken opgedaan. wat betreft de kennis zit het wel goed. Toch lekker om te weten dat je het afgelopen jaar niet voor niets zo hard hebt gewerkt op school. Nu alle aandacht voor de Engelse taal.

    Goed om te lezen dat je jezelf al aardig thuis begint te voelen. Ook ik ben nog steeds erg benieuwd naar de foto in je schooluniform! ;)))

    Fijne week en tot horens.

    Groetjes Maurits en Daniëlle

  • 12 Augustus 2014 - 15:39

    Ellen Van Der Steen:

    Hoi Yvette
    Heel toevallig kom ons buurmeisje van de Egge tegen.
    Gaat wel goed, lees ik.
    Mooi reisverslag, leuk te lezen!!
    Ben wel benieuwd, naar het uniform. Heb ik ook gehad in Canada!
    Geniet, maar natuurlijk ook de school is belangrijk!!!!
    Zal vast goed komen.
    Fijne tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arthur River

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

blog 12

04 November 2014

blog 11

20 Oktober 2014

blog 10

03 Oktober 2014

blog 9

14 September 2014

blog 8
Yvette

Uitwisseling naar Australië juli 2014 - december 2014

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 9880

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: