reisverslag 6 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu reisverslag 6 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu

reisverslag 6

Blijf op de hoogte en volg Yvette

13 Augustus 2014 | Australië, Arthur River

Hoi allemaal,
Ik ben alweer 44 dagen down under en alles gaat goed hier!
Het is inmiddels licht als ik 's ochtends wakker word om naar school te gaan. Op school gaat alles goed, heb de eerste 'proefwerken' gehad: tijdens het wiskunde proefwerk stond de manier van berekenen op het bord en de lerares kwam langs om vragen te beantwoorden. Ik was als eerste klaar en de klas keek me aan als of ik een wonder was! Haha! Het is eigenlijk best triest voor de kinderen hier omdat ze simpelweg de kans niet krijgen om iets te leren. Toen ik de wiskundelerares een vraag stelde over het huiswerk wist ze zelf het antwoord niet eens! Gelukkig zijn de kinderen in mn klas aardig! Elke pauze zitten we in het gras en genieten we van de zon! Het is hier op het moment rond 19 graden. In mijn klas zit trouwens ook een aborigines! Zij krijgen hier betaald om naar school te gaan. Ook zijn er redelijk veel kinderen die zichzelf snijden omdat ze familie problemen hebben en die zonder eten naar school worden gestuurd. Voor die leerlingen is er gratis ontbijt en lunch op school. Elke keer weer als ik naar school ga en die kinderen zie ben ik zo blij dat mijn familie normaal is! Ook wilde ik op een dag iets kopen in de kantine dus ik liep met mn portomonnee in mn hand en de mevrouw van de kantine kwam naar me toe en zei dat ik niet meer zo met mn portomonnee moest lopen omdat niet iedereen hier te vertrouwen is!
Genoeg over school.
In de eerste hockeywedstrijd op kunstgras had ik het enige goal gemaakt van mijn team! Daar was ik best trots op ookal verloren we uiteindelijk met 3-1. Mn teamgenoten zijn allemaal erg aardig!
Ook heb ik eingelijk geld na ongeveer anderhalve maand! Het was een heel gedoe maar het is gelukt!
'Thuis' gaat alles goed en toen ik vanochtend ging ontbijten hadden we een nieuw huisdier: een kangoeroe!!!!
Het is nog een baby'tje en leeft op het moment in een trui dat de buidel van de moeder moet voorstellen, foto's volgen uitraard nog!
Een paar dagen geleden kwam er een Belg langs en ik heb wat nederlands met hem gepraat en ik maakte zoveel fouten! In mn hoofd klinkt mn nederlands nog perfect maar de uitvoering wordt lastiger!
In September komt er een nederlander hier en hij gaat me waarschijnlijk verder leren autorijden omdat peter op het moment nogal ziek is.
De heimwee is afwisselend, het ene moment ben ik helemaal 'happy' en het andere moment kan ik niet wachten om naar huis te gaan. Maar het grootste deel van de tijd ben ik 'happy' !
Darryl heeft me afgelopen weekend meegenomen naar een toneelstuk en we gaan nog meer tripjes doen alleen ze wilt daarmee wachten tot het weer wat beter wordt!
Bedankt trouwens voor alle leuke reacties, ik lees alles!
Dit was het wel weer. See u!

  • 13 Augustus 2014 - 13:52

    Elionne:

    Helemaal weer leuk alles te lezen. Is dat kangoeroetje net geboren? Of is het al wat ouder? Wat is de reden dat ze niet bij haar moeder in de buidel ligt? Love you xxx Elionne

  • 13 Augustus 2014 - 17:16

    Karlijn:

    Leuk om weer iets te horen!

  • 16 Augustus 2014 - 17:35

    Titia Bredee:

    Leuk om te lezen, Yvette! Fijn dat het gezellig is met je klasgenoten. Best heftig dat niet alle leerlingen een ok thuis hebben. Geniet van het nieuwe huisdier; post je een foto?

  • 17 Augustus 2014 - 10:05

    Leny Veltien:

    Hoi Yvette

    Heb alles gelezen leuk hoor zoals je schrijft.
    Een hele ervaring
    Fijn dat de heimwee minder wordt.
    Geniet er van

  • 19 Augustus 2014 - 14:14

    Joop Sporken:

    Hallo Yvette,

    Interessant om je verhalen van het schoolleven en thuisleven te lezen. Goed dat je je realiseert dat je het eigenlijk heel goed hebt en je een normale en leuke familie hebt. Top dat het met wiskunde en hockey zo goed gaat!
    Ik heb ook nog een nieuwtje; Nina is geboren! Op 14 augustus in de ochtend is ze ter wereld gekomen. Ze is een klein fijn ding, 46 cm en woog 2820 gram. In het begin sliep ze veel maar de laatste twee dagen gaat het allemaal steeds beter met haar. Het duurt echter nog wel even voordat ze het broekje aan kan dat je moeder heeft gemaakt, maar die dag gaat zeker komen.

    Geniet ervan daar!

    Groeten van je oud mentor

  • 20 Augustus 2014 - 01:07

    Iris Keijzers:

    Super om zo je blog een keertje te lezen. Nog heel veel plezier!

  • 24 Augustus 2014 - 15:39

    Jeanny En Theo Van Den Hout.:

    Hoi Yvette, ik heb net van je moeder je gehoord op welke manier wij mee kunnen genieten van jouw ervaringen. geweldig zo,n reis, en vooral erg leuk om je verslag te lezen, zowel je ervaringen op school als ook in huis en bij de hockey. Fijn te horen dat je heimwee niet sterk aanwezig is, als dat wel zo is kun je niet genieten van al je nieuwe ervaringen en dat zou jammer zijn. De passage van je nieuwe huisdier vind ik ook erg leuk, hiet zijn we al blij met een kat of een hond maar een kangaroe is wel apart, vertel je ons alle vorderingen daarvan. Veel succes,plezieren genieten maar. Groetjes van Jaenny en Theo

  • 25 Augustus 2014 - 20:19

    Ingrid De Groot:

    Hi there!
    Super te lezen dat je het goed maakt en het merendeel van de tijd "happy" bent!
    Pik je ook al een beetje het australische accent op? Vast wel!
    Ook wij zijn vandaag weer begonnen vandaag en vanaf morgen starten de lessen weer. Een periode van 6 weken zomervakantie lijkt zo lang maar vliegt voorbij zoals ook jouw tijd down under!
    So enjoy your stay to the fullest ; it'll be November before you know it and an experience you will treasure for the rest of your life! ( a few " wise " words from a former teacher!)
    Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen waaronder, hoe bijzonder, "cuddling" a baby kangaroo!

    Ingrid de Groot
    p.s. ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik heb de docenten hier je site doorgegeven zodat ze een keer kunnen lezen hoe je het maakt!

  • 25 Augustus 2014 - 21:37

    A. Hermans:

    Dag Yvette,

    Vandaag hoorde ik op school van jouw reis naar beneden. Zelf ben ik net terug uit Maleisie, beetje in de buurt.
    Komend jaar ben ik je mentor, dus met je Nederlands zal het vast helemaal goed komen. Wanneer kom je terug? Laat maar weten als ik alvast iets voor je kan doen.

    groetjes

    Anneke Hermans

  • 25 Augustus 2014 - 21:57

    Leo Van Rooij:

    Hallo Yvette,

    Ons schooljaar is weer begonnen. Ik hoorde je naam noemen tijdens de openingsvergadering en je site.
    Het was nog wel even zoeken voordat ik je gevonden had. Vanaf nu ga ik meelezen.

    Groeten Leo van rooij

  • 26 Augustus 2014 - 18:05

    Carine Daemen:

    Hoi Yvette,

    De eerste lesdag is alweer voorbij. Het cluster waarin jij zit heb ik vandaag al lesgegeven daarom heb ik vandaag aan je gedacht.
    Leuk om je ervaringen zo te lezen. Het lijkt me echt wennen, alles is zo anders. Knap dat je dit zo doet.
    Heel veel plezier in Down Under, ik kijk uit naar meer berichtjes.

    Veel groeten, Carine Daemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arthur River

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

blog 12

04 November 2014

blog 11

20 Oktober 2014

blog 10

03 Oktober 2014

blog 9

14 September 2014

blog 8
Yvette

Uitwisseling naar Australië juli 2014 - december 2014

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 9876

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: