reisverlag 5 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu reisverlag 5 - Reisverslag uit Arthur River, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu

reisverlag 5

Blijf op de hoogte en volg Yvette

30 Juli 2014 | Australië, Arthur River

Hallo,

Er zit alweer een maand op! De tijd vliegt voorbij!
Op school gaat alles goed, ik zal proberen uit te leggen hoe een dag eruit ziet:
Om 7:50 komt de schoolbus voorrijden en rond 8:35 ben ik op school.
De eerste les begint om 8:50, je hebt 2 lessen van in total 2 uur en dan heb je pauze (20 min). In de pause moet iedereen naar buiten, wat op het moment niet bepaald warm is. Na de pauze heb je weer 2 lesuren van in totaal 2 uur. Dan heb je lunch (40 min) buiten. Als je hier iets in de kantiene wilt kopen moet je het voordat de lessen beginnen bestellen en dan in de lunch ophalen. Na lunch heb je 10 min 'form' (behalve op maandag dan heb je langer form), tijdens form worden belangrijke medelingen gedaan die je moet weten. Na form heb je je keuzevak. Ik mn vorige blog heb ik geschreven dat ik alle dagen sport heb maar dat heb ik veranderd naar dinsdag en woensdag mozaiek en donderdag en vrijdag sport. (op maandag dus geen keuzevak en dus langer form).
Ik heb het veranderd omdat ik dan in dezelfde klas zit als de anderen in mijn jaar. Hier heb je geen boeken, je krijgt een papier, maakt opgaven en je bewaart vervolgens de papieren in een soort map waar je ook je huiswerk in maakt. Vandaag heb ik voor de eerste keer huiswerk opgekregen en had het binnen een kwartier af dus dan heb je een beetje een indruk hoe school hier is. Het uniform is niet goedkoop maar het is maar een eenmalige investering! En vrijdag hebben we een 'free dress day' om geld in te zamelen voor een school waar kinderen van zijn overladen in de mh17! Over mn engels: de meiden uit mn klas zeggen dat mn engels beter is dan sommigen hier op school! Zelf vind ik mn engels nog niet echt verbeterd maar dat kan nog komen (: Dinsdag heb ik voortaan na school korfbaltraining voor country week, in de country week ga je een week lang met de geselecteerde leerlingen sporten in Perth. Dus ik moest eerst een soort selectietraining doen voordat ik in het team mocht. Maar ik wilde heel graag want ik hoor alleen maar geode verhalen over die week. Dus als alles volgens plan gaat ga ik de week voor de volgende vakantie hier naar Perth!
Over hockey gesproken, ik ben nu officieel lid van het team en speel ook wedstrijden! Het is een vrouwen team met allerlei leeftijden. Het niveau is niet bepaald hoog maar de mensen zijn aardig en daar gaat het om!
De rest van de mensen (gastgezin, school, enz.) zijn allemaal erg aardig voor me en proberen me in alles te betrekken!
Over mn gastvader, hij heeft maandag zn laatste chemo gehad en nu is het afwachten of hij beter wordt!
Even een heel ander ding: verwacht alstjeblieft niet te veel van de souvenirs! Er is hier gewoon niet veel om te kopen omdat het in de middle of nowhere is! Maar ik ga mn best doen!
Dit was het wel weer zo'n beetje, ik ga nu proberen meer foto's te uploaden maar ik kan niks beloven, je weet maar nooit of het hier allemaal werkt!

  • 30 Juli 2014 - 10:57

    Elionne:

    Leuk om weet een update te krijgen. Wat doe je na school als je thuis bent? Hoe is het met je rijlessen?
    Love you

  • 30 Juli 2014 - 13:07

    Fenna En Karlijn:

    Leuk om weer wat te horen!
    Zo te horen gaat alles goed en heb je lekker weinig huiswerk ;)
    Hoe zijn de kinderen uit je klas?
    Liefs Fenna en Karlijn

  • 31 Juli 2014 - 14:15

    Hans Van Der Put:

    Hè Yvette,
    Ik ben nu eindelijk online in Frankrijk leuk om je updatete lezen. Veel sporten begrijp ik. Ik hoop een mooie mozaïek souvenir van je te krijgen na je verblijf
    ..
    Hoop snel weer van je te horen
    Liefs
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Arthur River

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

blog 12

04 November 2014

blog 11

20 Oktober 2014

blog 10

03 Oktober 2014

blog 9

14 September 2014

blog 8
Yvette

Uitwisseling naar Australië juli 2014 - december 2014

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 9879

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: