reisverslag 2 - Reisverslag uit East Arthur, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu reisverslag 2 - Reisverslag uit East Arthur, Australië van Yvette Put - WaarBenJij.nu

reisverslag 2

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Juli 2014 | Australië, East Arthur

Hoi allemaal,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen maar ik had geen internet.
Ik zal de afgelopen dagen proberen samen te vatten:
De vlucht naar Londen hebben jullie al kunnen lezen in m'n vorige verslag (de lokatie moest Engeland zijn maar ik kan dat op het moment niet veranderen)
Bij de vlucht naar Kuala Lumpur hadden Joris en ik ongeveer 2 uur vertraging, in het vliegtuig heb ik niet veel geslapen..
Bij de vlucht naar Sydney hadden we weer vertraging.. Maar ja, zo gaat dat tegenwoordig denk ik.
Eenmaal in Sydney moesten we eerst lang in de rij staan om ons paspoort te laten checken. Toen ze mijn paspoort wilden scannen werkte het niet, dus moest ik weer in een andere rij aansluiten. Vervolgens moesten we onze bagage van de band halen, dat was al gedaan voor ons omdat we de enige waren die nog niet de bagage hadden opgehaald omdat we zo lang in de rij stonden. Dus Joris en ik komen daar aanlopen en ja hoor, mijn tas met hockeystick en sportschoenen was er niet. We werden doorverwezen naar een balie en daar zeiden ze dat mijn tas nog in Londen was. Ik had m'n gegevens daar achtergelaten en ze zouden contact met me opnemen als ze m'n tas hadden gevonden.
Op het vliegveld werden we opgewacht door een vrouw van de organisatie en we werden naar een plek gebracht waar de anderen aan het wachten waren op de mensen die nog moesten aankomen uit andere landen. Na 2 uur wachten gingen we dan eindelijk naar onze verblijfplaats in Sydney.
Eerst kregen we een korte introductie en toen konden we naar de kamers. Ik kwam wat later dus ik had het bovenste bed van de 4 stapelbedden in de kamer. De rest of die dag was iedereen druk bezig met moe zijn en we hebben die dag dan ook niet veel gedaan.
Die nacht had iedereen slecht geslapen door de jetlag maar we moesten alweer om 8 uur aan het ontbijt zitten.
Die dag hadden we 'workshops' over je gastgezin, school, regels en over een zogenaamde 'culture shock'. Deze dag ging dan ook snel voorbij.
Die avond wilde ik vroeg gaan slapen maar de Italianen (20 van de ~70) die er ook waren hielden me wakker.
De volgende dag zijn we naar het centrum gegaan een hebben we een hele fotosessie gehad bij het opera house. Na een paar uur gingen we met de ferrie over naar manly. Daar hadden we vrije tijd om te doen wat we wilden.
Joris en ik zijn naar wat winkels geweest en hebben wat rondgelopen bij het strand.
Vervolgens gingen we met de bus weer terug naar onze verblijfplaats, de volgende ochtend zou iedereen naar zijn of haar gastgezin gaan.
Om 6 uur werden we gewekt en gingen ontbijten. Tijdens het ontbijt habben we de eerste kangoeroe gespot!
Een paar uur later gingen we met 2 bussen naar het vliegveld, maar de bus waar ik in zat ging onderweg kapot, dus de mensen met een vroege vlucht moesten naar de andere bus om zo snel mogelijk op het vliegveld te zijn. Ik was daar 1 van.
Bij de binnenlandse vlucht mochten we maar 23 kilo dus ik had zo veel mogelijk in m'n handbagage gepropt en uiteindelijk had ik maar 19 kilo, daar was ik best trots op :)
Eenmaal in Perth stonden mijn gastmoeder Darryl en mijn locale coördinator me op te wachten, 2 aardige vrouwen.
We moesten 2 uur rijden naar mijn nieuwe huis.
Het huis is compleet anders dan die in Nederland.
Bijna alles is bruin, het is niet bepaald opgeruimd en alles behalve modern.
Hierdoor had ik erge heimwee maar ik kom er wel overheen zei ik tegen mezelf.
De volgende dag werd ik om half 5 in de ochtend gewekt om weer naar Perth te gaan. We hadden een afspraak in het ziekenhuis omdat mijn gastvader kanker heeft.
Terwijl Peter (gastvader) zijn chemo had ben ik samen met Darryl en haar dochter een simkaart gaan halen voor mijn telefoon.
(Mijn gastouders zijn trouwens een opa en oma)
Weer terug in arthur river ben ik naar bed gegaan omdat ik zo moe was.
De volgende dag (vandaag dus), heb ik geprobeerd uit te slapen. Na het ontbijt had ik was schooluniformen gepast voor mijn eerste schooldag over 2 weken. Eerst dacht ik dat ik maar een week vakantie zou hebben maar het zijn er dus 2. Het uniform is zo slecht nog niet.
De rest van de dag heb ik geprobeerd mijn internet op m'n telefoon aan de praat te krijgen en naar een telefoontje naar de provider was het eindelijk gelukt. Vandaar dat ik nu pas iets op m'n blog schrijf.
Ik heb nu dus ook een nieuw nummer, maar ik geef het alleen aan mijn familie omdat ik niet de hele tijd wil appen met Nederland, dat vind ik een beetje asociaal.
Dus als je contact met me wil, doe dat dan alstjeblieft via Facebook of zo iets!
Het weer is hier veel kouder dan ik dacht, toen ik gisteren in Perth was was het de slechtste dag in het hele jaar. Het hielt maar niet op met regenen!
Maar ik heb een bed hier wat je kan verwarmen :)
Ik mag alleen niet de verwarming aanzetten omdat dat te veel stroom kost, dus kleed ik me maar warm aan!
Ik denk dat er heel wat spelfouten in dit verslag zitten omdat ik al voor een paar dagen geen Nederlands meer heb gesproken, sorry voor dat.
Misschien ga ik ooit deze blog in het Engels doen, maar dat zie ik nog wel.
Ik weet nog niet hoe vaak iets op m'n blog ga schrijven maar dat merken jullie vanzelf wel ;) als er iets speciaals gebeurt zal ik het er zeker opzetten!
Dit was het wel zo'n beetje.
Ik hoop dat jullie weer goed op de hoogte zijn!
Ik hoop dat alles goed gaan bij jullie, hier dus wel! Alleen heb last van heimwee maar daar kom ik wel overheen!

  • 08 Juli 2014 - 21:18

    Elionne:

    Leuk dit verslag te lezen. Hoe is het verder met je sporttas verlopen? Hoe vonden ze je kleine cadeautjes? Kun je ook foto's op je blog zetten. Ik ben zo benieuwd. Gr Elionne

  • 08 Juli 2014 - 22:03

    Oma Ans & Opa Rien:

    Met veel interesse je nieuwe ervaringen gelezen. Wij kijken uit naar je volgende bericht!
    Het allerbeste met je en ook de hartelijke groeten overgebracht aan de gastouders: Peter and Darryl! Niet vergeten, Yvette.

  • 08 Juli 2014 - 22:30

    Hanneke Van De Ven:

    Hi Yvette, super om zo te kunnen lezen wat je allemaal beleeft!! De hele dag regen hebben wij hier in t Berlicumse ook!! Heb je een hip schooluniform?? Nieuwe trend?
    Zou het wel leuk vinden zo n foto van het interieur van je gastgezin te zien..
    Heel veel plezier, hoop dat je snel went aan t bruine interieur!!
    Veel liefs van ons allemaal op 7! Gr,Hanneke

  • 09 Juli 2014 - 13:26

    Carola:

    Hoi Yvette! Hartstikke leuk om je verslag te lezen! Met heimwee komt het vast wel goed. Het is weer is hier ook pet, dus daar mis je niet veel aan! Geniet van het mooie land en veel plezier met je twee weken vakantie:)
    Groetjes, Carola

  • 10 Juli 2014 - 22:26

    Mj:

    Gday mate!
    Hoi yvette,
    Leuk om je belevenissen te lezen, effe wennen, maar dat is logisch. En joh, dat bruin is gewoon heel retro, voor je t weet wil je moeder t ook ! ;)
    Hopelijk tref je een paar gezellige mensen op school. Wel makkelijk trouwens zo'n uniform, scheelt 's ochtends weer n kwartier nadenken.
    Groetjes van S3 en MJ

  • 11 Juli 2014 - 07:44

    Danielle:

    Hoi Yvette, leuk om je verslag te lezen!
    Voor je het weet zit je in het ritme van Down Under zodat je de heimwee op de achtergrond kunt schuiven.
    Fijn dat de vakantie een meevaller was, twee weken om nog het eea te gaan ondernemen voor je aan de slag moet. Ik ben erg benieuwd hoe braaf je er uit ziet in je schooluniform;)

    Tot horens, groetjes Maurits en Daniëlle

  • 11 Juli 2014 - 21:47

    Ymke Lemmens :

    Ja, het is echt al aan je Nederlands te merken dat je veel Engels spreekt. Maar daar ging je ook voor! Je gaat vast heel veel meemaken de komende tijd. Leuke en minder leuke dingen. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, East Arthur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 November 2014

blog 12

04 November 2014

blog 11

20 Oktober 2014

blog 10

03 Oktober 2014

blog 9

14 September 2014

blog 8
Yvette

Uitwisseling naar Australië juli 2014 - december 2014

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 9863

Voorgaande reizen:

17 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: